На роботу йти не хочеться. Улюблена професія сприймається як покарання: ваші колеги – хейтери! Не тільки назустріч не йдуть, а навпаки – очікують на ваші помилки і розповідають про них де тільки можуть. Чим ви їм не догодили та що з цим робити?
Відносини з колегами
Першочергово слід усвідомити, що проблема у взаєминах з колегами є і її потрібно розв’язати, сама вона не усунеться. Абстрагуватися або не спілкуватися зі співробітниками, від яких йде негатив, неможливо. По-перше, важко при цьому залишатися членом колективу. По-друге, за таких умов найбільше постраждаєте саме ви.
Потрібно почати з себе
У кожного з нас є слабкі місця, і вони можуть бути причиною проблем. Наприклад, іноді ми поводимося зневажливо, не помічаючи цього, чи буваємо грубі, особливо, коли це, на нашу думку, виправдано, або раптом стаємо нетерпимі до недоліків інших. А, можливо, буваємо занадто вимогливі до керівництва чи в цілому до оточуючих? Усі ці проблемні точки потрібно перевірити, чи не вони спровокували ваші проблеми з колегами? Маркером повинні стати саме системні реакції людей на нас або наші вчинки.
Кілька порад для налагодження хороших відносин з колегами:
Критикуйте тільки конструктивно, вказуючи на конкретні недоліки, пропонуючи при цьому оптимальні шляхи вирішення.
Не критикуйте особистісні риси колег, піддавати критиці можна лишень те, що стосується виконання професійних обов'язків.
Не дозволяйте собі грубості, сарказму, кепкування навіть, якщо колега справді зробив помилку. Це точно не поліпшить якість роботи та ваших відносин.
Відзначайте внесок інших членів колективу у ваші перемоги. Приміром, чи насправді ви були б хорошим лікарем без медсестри, котра завжди поруч, чи змогли б ви довершити проєкт без тих, хто працював над ним?
Налаштовуйтеся на ввічливість з усіма, з ким спілкуєтеся: посмішка, повага, стриманість і рівновага допоможуть побудувати здоровий контакт з колегами.
І ще: робіть все можливе для збалансування загального емоційного стану, тоді буде легше налагоджувати комунікацію, навіть з недоброзичливцями. Таким чином роздратувати вас стане складніше.
Ці поради допоможуть зняти напругу у випадку, коли ми самі провокуємо конфлікт. Але буває так, що колеги вам мстять тому, що… заздрять. Що ж робити в такому випадку?
Захист інших
Колегам, які захопилися інтригами та підкилимними іграми, потрібно конкретно нагадати про один з найголовніших принципів життя в колективі – не нашкодь! Про це потрібно пам’ятати й самому. Якими б не були ваші внутрішні мотиви, які б проблеми не стояли між вами, це не може виправдовувати шкоду, завдану іншим. А конфлікти в колективі, будемо чесні, обов’язково будуть впливати на якість загальної роботи. І потрібно зробити все, щоб їх не допускати. У кінцевому підсумку, ми ходимо на роботу працювати й заробляти кошти, а не мірятися силами та значущістю.
Поговорити відверто
Мабуть, нікого не здивує, якщо скажемо, що заздрість повільно руйнує самого заздрісника: чим більше людина занурюється у важкі почуття, тим важче їй потім вийти з кола негативу. Тому не потрібно ігнорувати перші ознаки проблем. Відчули відчуженість, холодність, бажання зачепити? Підійдіть і поговоріть з колегою, просто запитайте, що трапилося, спробуйте прояснити ситуацію. Обговоріть це з іншими. Зчаста в основі проблеми – елементарне непорозуміння, яке можна виправити щирою розмовою. Але, звісно, не завжди. Є більш складні ситуації.
Захист від заздрості
У людей маса причин заздрити: від нестачі любові в дитинстві – до травматичного досвіду в період дорослішання. І за ці внутрішні проблеми інших ми не відповідаємо, не можемо і не повинні їх долати. Натомість можемо лише певним чином реагувати на заздрість.
Як зменшити рівень заздрості?
У колективі, що вражений токсинами заздрості, потрібно обмежити спілкування на всі теми, окрім професійних. Не потрібно розповідати про досягнення в інших сферах життя (сім’я, діти, подорожі, покупки), особливо при тому, хто заздрить або його друзях.
Не варто підкреслювати свій фінансовий стан дорогим одягом або елітними прикрасами. Це – не на часі. Потрібно дотримуватися ділового дрес-коду і бути скромними.
Стриманість буде доречною і в соцмережах, не поспішайте виставляти напоказ усі досягнення, оскільки заздрісники схильні моніторити профілі колег, а такі факти посилять у них негативні емоції.
Звісно, відзначайте доробки колег і робіть щирі компліменти. У кожного знайдеться щось таке, що варте уваги. Це може бути як і в межах фахових досягнень, так і поза професійною діяльністю, те, що здатне викликати у вас щиру повагу та захоплення. Наприклад, ви можете бути вражені, наскільки колега прекрасна мама, як вона спілкується з дітьми, або як вона вміє організовувати свята, подорожі, грати в шахи або готувати соте з баклажанів. Обов’язково знайдіть щось хороше навіть у тих, хто почав ставитися до вас з упередженням, і відзначайте це в бесідах з колегами. Це допоможе налагодити контакт навіть з заздрісником. Часто таким людям не вистачає визнання. Якщо підтримати їх у значущих для них промовах, то «голод» трохи вщухне, відтак і заздрощів буде менше.
Намагайтеся вийти з кола негативу
Коли ми постійно в емоційному напруженні та маємо обдумувати кожне слово, то потрапляємо у замкнене коло негативних емоцій. І це затягує як вир. Щоби розв’язати проблеми, потрібно менше піддаватися емоціям, а діяти раціонально. Тому давайте відпочинок своїй душі: вдома, серед друзів, у сімейному колі намагайтеся абстрагуватися, менше думати про негатив, наповнюватися позитивом і набиратися сил.
Не прокручуйте нескінченно в голові конфліктні ситуації з колегами, не дорікайте себе за неправильні реакції. Відразу думайте, як виправляти ситуацію, як вирішити конфлікт. Для цього шукайте професійні поради, можливо, вам краще поговорити з психологом, якщо негатив захопив вас у полон, і ви стрімко наближаєтеся до депресії.
Проста техніка, яка допоможе підтримувати емоційний баланс
Методика цегляної кладки. Уявіть собі, як ви вибудовуєте між собою і людиною, який продукує токсичність, цегляну стіну: велику, міцну, непробивну. Потренуйте уяву, дозвольте собі майже фізично відчути, як між вами виростає ця споруда і захищає від отрути недоброзичливців.
Або побудуйте навколо себе віртуальну прозору фортецю, через яку не проходять чужі «темні» емоції. Мова не про відгородження від проблем, а про вміння відсторонитися, вийти із зони негативу та стати більш об’єктивним та врівноваженим.
За матеріалами сайту «Газета по-львівськи»