оп
12.07.2019 | 11:13

Кожен з нас принаймні раз зіштовхувався із проблемою пошуку місця праці. Для більшості ця ситуація є не з приємних, бо чим довше вона триває, тим більше особу переслідує невизначеність. І допоки хтось переживає через відсутність стабільності, мудрі та передбачливі звертаються до фахівців центру зайнятості, котрі й займаються пошуком роботи. Хто вони – кар’єрні радники та у чому криється суть їхньої роботи? Це з’ясовувала Юлія Вільховська.

Львівський міський центр зайнятості сьогодні є лідером з працевлаштування у нашому регіоні попри те, що фірм-посередників з питань пошуку роботи, немало. Щоби бути кращими і надавати відвідувачам якісні сервісні послуги, ця державна установа постійно перебуває у процесі вдосконалення і пошуку дієвих форм і методів роботи. Одним із таких ходів є введення в штат нових посад – кар’єрних радників, тобто посадовців, що мають розширені можливості та повноваження для допомоги безробітним. Які саме інструменти використовують кар’єрні радники у повсякденній роботі? Думками ділиться фахівець, котра обіймає цю посаду вже півроку.

Ірина Рибакова: «Коли мені запропонували перейти на цю посаду, я спочатку хвилювалася, що мені, молодій дівчині, складно буде впоратися з проблемами відвідувачів, застосовувати у роботі з ними переконливі аргументи, мотиваційні прийоми, долати психологічні бар’єри тощо. Бо на відміну від реєстратора, робота кар’єрного радника складається із низки завдань різного рівня складності, які доводиться вирішувати щоденно. Адже, коли до тебе приходить клієнт, що потребує допомоги у працевлаштуванні, ти повинен задіяти всі можливі ресурси для забезпечення його місцем праці, допомогти, так би мовити, «розправити крила», відчути себе потрібним і цінним для суспільства.  Ми працюємо здебільшого як психологи, котрі вміють розгледіти потенціал кожного співбесідника, а іноді розвіяти його сумніви, переконати в доцільності отримання тієї чи іншої послуги. Так, ми витрачаємо на кожного відвідувача більше часу, аніж було колись: заздалегідь готуємося до прийому, намагаємося встановити з кожним клієнтом довірливі стосунки, достеменно вивчаємо базу вакансій, телефонуємо до працедавців, разом з особою формуємо план працевлаштування. Однак докладені зусилля повертаються сторицею: пошуковці місця праці задоволені, бо з нашою допомогою досягають своєї мети».

Серед тих, кому вже кар’єрні радники допомогли повернутися до трудової діяльності, є й особи з інвалідністю. Таким клієнтам соціальні послуги надаються з врахуванням усіх можливих ризиків та з особливою ретельністю, однак результати втішають: з початку року працевлаштовано понад 80 львів’ян з обмеженими можливостями.

Одна із них – Тетяна, інвалід І групи. Особа з вищою освітою довго не могла знайти роботу, як каже, для неї це було випробовуванням на стійкість. Усе життя вона йшла до цілі, для цього здобула фах психолога у Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В. Гнатюка. Однак фортуна усміхнулася лишень у центрі зайнятості, де їй, спеціалісту без досвіду роботи, з одним лишень бажанням допомагати іншим, кар’єрний радник знайшла омріяне місце праці. І дівчина в прямому сенсі слова розцвіла, адже займатиметься тепер тим, чого прагнула з дитинства.

Із вдячністю згадує центр зайнятості і пан Михайло, інвалід ІІІ групи, за фахом – холодильщик харчової продукції, котрому довелося свого часу працювати і ливарником, і столяром, і верстатником. Проаналізувавши базу вільних робочих місць, стан ринку праці та трудовий досвід клієнта, кар’єрний радник запропонувала йому оволодіти знаннями з полірування художніх виробів. Після відповідного стажування п. Михайла прийняли на роботу. Сьогодні він успішно реалізовує свій потенціал у новому амплуа. Роботою задоволений, адже отримує від неї насолоду і відчуває себе потрібним іншим.

Таких історій чимало. За кожною з них – реальні людські долі. Можливо, кар’єрні радники не в силі усунути всі труднощі на шляху до зайнятості своїх клієнтів, але вони, як ніхто інший, допоможуть кожному виокремити позитивні сторони, розгледіти таланти, скерувати здобуті знання та інші ресурси у потрібне русло, щоби відвідувачі були щасливими і черпали від праці задоволення.

Відділ інформаційної роботи Львівського ОЦЗ