Конфлікти між трудовим колективом та роботодавцем негативно впливають на роботу підприємства. Зміна умов праці, невчасно виплачена заробітна плата, зміни в колективному договорі чи невиконання законодавства про працю – це лише деякі з причин колективних трудових спорів.
Сторонами колективного трудового спору (конфлікту) є наймані працівники на виробничому, галузевому або територіальному, національному рівнях та роботодавець.
Чи знаєте ви, які етапи вирішення таких спорів та хто може в цьому допомогти?
✅ Порядок, за яким вирішуються колективні трудові спори:
- формулювання вимог найманих працівників;
- розгляд цих вимог роботодавцем;
- оголошення рішення;
- у разі незгоди - звернення до примирних органів.
✅ Примирні органи (примирна комісія або трудовий арбітраж) - здійснюють розгляд колективного трудового спору (конфлікту).
За спільним вибором сторін може бути залучено незалежного посередника. Це особа, яка сприяє встановленню взаємодії між сторонами, проведенню переговорів, виробленню спільного рішення.
✅ Постійним органом, створеним для сприяння врегулюванню колективних трудових спорів (конфліктів) є Національна служба посередництва і примирення.
Якщо ви потребуєте консультації юриста та роз’яснень ваших прав звертайтеся до системи безоплатної правничої допомоги за телефоном контакт-центру системи безоплатної правничої допомоги за телефоном 0 800 213 103
Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні. Контактний центр працює в будні з 8:00 до 18:00.
Докладніше читайте на сайті
Отримати безоплатну правничу допомогу можна тут
Безоплатна правнича допомога