Що нам заважає займатися в житті тим, що подобається? Нічого, окрім нас самих. Сотні страхів і «не», які нас гальмують: не вийде, не дадуть кредит, не допоможуть, немає цього, того... Ці короткотермінові спалахи сумнівів у власних силах можуть розростатися та призвести до негативних наслідків, якщо їх вчасно не зупинити. Адже робити те, що хочеш, бути тим, ким мрієш, жити так, як бажаєш – це вибір, який кожен робить у своєму житті самостійно. Успіх не є випадковістю, не є збігом обставин. Це – результат послідовності дій, вчинків, ціль, до якої крок за кроком може наближатися кожний з нас. Потрібно лишень працювати над питанням і не відкладати нагальні справи на завтра.
Хоч я і не підприємець, але вчора пощастило стати учасницею мотиваційного тренінгу «Успіх можна спланувати», який модерувала фахівець Львівського обласного центру служби зайнятості Марія Семигіновська. Запропоновану програму на теренах України пропагує Екгард Керайн, комерційний директор німецького Фонду Горста Рогуша. За словами представників фонду, важливою складовою успіху є особиста мотивація як у роботі з людьми, так і під час подолання труднощів. Щоденна праця спеціалістів соціальної сфери дуже дотична до таких питань, тому вдалося почерпнути багато корисного та пізнавального.
Аудиторія зібралася різноманітна: одні працюють у готельному бізнесі та галузі торгівлі, інші надають консультаційні послуги, а хтось трудиться у сфері індустрії краси, чаклуючи над зачісками, стрижками чи косметичними процедурами. На хвильку й мені захотілося відчути себе бізнес-леді.
Тренінг містив розділи з самоаналізу, тайм-менеджменту, маркетингу, мотивації та управління персоналом, організації ефективного підприємства. Кожен присутній зазначив, наскільки складно відокремити ці теми одна від одної, оскільки підібрати класну команду можна тільки тоді, коли ґрунтовно проаналізуєш власне «я».
Особливо захоплюючими видалися аспекти тайм-менеджменту, планування та мотивації персоналу. Підприємці поділилися власними «крадіями часу», а це може бути будь-хто і що: телефонна розмова з друзями, цікавинки у соціальних мережах, несподіваний відвідувач на роботі, ба навіть непрацюючий банкомат…Слушними стали поради тренера: вчасно позбутися того, що відволікає, а ще – для того, щоб отримати результати, потрібно письмово спланувати шлях до них. Навіть записані та систематизовані нотатки на холодильнику стануть у нагоді. Також не слід забувати про розробку щоденних дій, яким потрібно приділяти увагу. Таким чином ми зможемо зробити те, про що завжди мріяли і вважали нереальним. У плануванні ніяких секретів немає. Є тільки мета і праця.
Найголовнішим, мабуть, для кожного працедавця є те, як підібрати кваліфікований персонал і втримати його на підприємстві. Присутні були одностайні: тільки мотивація у вигляді нормальних умов праці та достойна заробітна плата забезпечить ефективне ведення будь-якого бізнесу, до якої сфери він би не належав.
Цікаво було спостерігати за підприємцями, котрі у дружній атмосфері залюбки ділилися власними думками. Зазвичай, кожному приходиться наодинці вирішувати рутинні проблеми, а тут можна було обмінятися досвідом, отримати необхідні знання та дослухатися до сторонніх порад. П’ять годин не пройшли даремно, слухацька аудиторія тепер твердо переконана: успіх можна і треба планувати!