14.01.2019 | 11:07

Відомо, що резюме – це візитна картка особи, котра шукає роботу. У багатьох випадках саме від нього залежить враження працедавця про потенційного працівника, його рішення запросити особу на співбесіду чи ні, а іноді й фінальний крок – працевлаштування. Одначе кожному, хто працює над виповненням резюме, треба уникати типових помилок, які можуть негативно вплинути на планування подальшої кар’єри або ж зіпсувати думку про кандидата. То ж на які нюанси треба першочергово звернути увагу?

  1. Граматичні та орфографічні помилки. Грамотність і знання мови безпосередньо впливає на формування загального враження. Помилки говорять про підготовку кандидата на посаду як фахівця в цілому: рівень засвоєння ним теоретичного матеріалу, ерудованість, уміння логічно мислити, чітко викладати думки тощо.
  2. Недостовірно подана інформація.  Це можуть бути спотворені відомості про попередні місця праці особи, неточно викладена хронологія трудової діяльності, дані про освіту, професійні навики, обов’язки і т. д.
  3. Відсутність структури або шаблону. Резюме складене без виділення основних блоків: «Професійні навички», «Досвід роботи», «Освіта» тощо. Запропонований текст має вигляд літературного твору чи автобіографії. Натомість резюме повинне бути чітко структуроване, тоді воно краще сприймається.
  4. Довге та надміру детальне резюме. Для того, щоб працедавець звернув увагу на кандидата, достатньо 1-2 хв. Намагайтеся скоротити чи оптимізувати резюме максимум до 2-х аркушів формату А4, оскільки більш як дві-три сторінки просто ніхто читати не буде. Акцентуйте увагу на професійних навичках і досягненнях, які безпосередньо знадобляться для виконання роботи, що вас цікавить.
  5. Відсутність або неконкретні формулювання в пункті «Мета». Потенційного роботодавця не зацікавить інформація на кшталт «Перспективна, цікавить робота з можливістю реалізації свого потенціалу». Доцільно чітко зазначити основну і кілька суміжних посад, на які ви безпосередньо претендуєте.
  6. Неточна або неповна контактна інформація або її відсутність. У резюме необхідно обов’язково вказати телефон, електронну адресу, за потреби – адресу фактичного перебування чи реєстрації.
  7. Резюме, створене для іншої посади, позиції. Не може бути єдиного резюме на всі випадки життя, яке б можна було надсилати на різні фірми, де є вакансії, без змін і внесення коректив. Необхідно адаптовувати вже сформоване резюме до вимог працедавця. Для цього необхідно з’ясувати, які навички і якості будуть цінуватися на новій посаді, і відповідно до цього модифікувати своє резюме, тобто врахувати особливості майбутньої роботи та посади.
  8. Використання абревіатури чи сленгу. Назви навчальних закладів, підприємств, де ви працювали чи працюєте, повинні бути написані без скорочення, позаяк використання абревіатури чи спеціальної термінології зчаста справляє на потенційних працедавців негативне враження.

Оксана Чонка, провідний фахівець з профорієнтації відділу активної підтримки безробітних Львівського міського центру зайнятості