19.01.2018 | 14:32

 

Побутує думка, що резюме – це квиток на інтерв’ю з працедавцем з подальшим запрошенням на роботу. На жаль, це помилкове твердження нашкодило багатьом. Зчаста працівник мислить, що з досвідом роботи на таких відомих підприємствах як Microsoft чи Google неважливо, яке у нього резюме. Головне – вказати останнє місце праці. Частково так і є, адже відповідний запис у трудовій біографії зацікавить рекрутера, але не більше. Важливо інше – презентувати себе як професіонала, що дуже потрібний фірмі чи компанії. І якщо ти відразу не оцінив свої професійні вміння та навички, то на співбесіді це зробити буде складніше.

Резюме повинно бути таким, щоб у потенційного працедавця появилося бажання «купити» працівника. Якщо опис твоїх трудових досягнень йому не подобається, то і витрачати час на співбесіду він не буде. Рекрутер не вчитується у весь текст, його погляд охоплює основні блоки у пошуку ключових слів, які прикують увагу. Це може бути світлина, графічне зображення, освіта, дата зміни місця роботи, назви компаній чи посад.

Запам’ятайте, що універсальних резюме для представників різних професій просто не існує. Кожний вид діяльності вирізняється тими чи іншими особливостями, тому завдання автора – показати те, що є найбільш важливим для обраної галузі чи специфіки роботи. Приміром, якщо ти мрієш працювати у сфері купівлі-продажу, тоді варто розповісти про те, якими шляхами ти збільшував прибутковість підприємства. Технічним та ІТ-спеціалістам необхідно проілюструвати професійні навички та володіння мовами програмування, маркетологам – реалізовані проекти, фахівцям медичної галузі, окрім стресостійкості та знання лікувальної справи, важливо дотримуватися основного принципу «Не нашкодь людині!».

Резюме «на мільйон» – це історія успіху, у якій яскраво виражений зв’язок освіти, досвіду, особистих якостей та додаткових навичок з тим видом діяльності, на який особа претендує. А якщо виникають сумніви щодо якісного написання резюме, звертайтеся за підказками до фахівців центрів зайнятості. Вони допоможуть описати трудовий шлях так, щоби зацікавити працедавця.

Олена Шевченко, начальник відділу активної підтримки безробітних Бориславського міського центру зайнятості