07.05.2020 | 09:50

Через карантин багатьом із нас доводиться трудитися вдома в оточенні дітей, батьків і рідних. Відтак доволі складним завданням є визначити межу між роботою та сім’єю, позаяк потрібно не лише зосередитися на важливих справах, але й приділити час близьким.

Пропонуємо вам п’ять простих, а головне дієвих правил, які допоможуть не втратити рівновагу та ефективно працювати вдома:

1. Пропишіть план завдань на день.  

На жаль, поділити добу на стандартний робочий період і час для сім’ї не вдасться, тому, щоб не розриватися між працею та домашніми турботами, потрібно скласти чіткий графік. Найкращий час для планування майбутніх справ – вечір. Варто відзначити у календарі будь-які віртуальні зустрічі або важливі телефонні дзвінки, які необхідно здійснити наступного дня. Крім цього, неодмінно продумайте, як зайняти дитину у період, коли ви трудитиметеся, чим її зацікавити у час вашого спільного відпочинку.

2. Визначте робочі зони.

Навіть, якщо ви працюєте з дому, потрібно мати окреме місце, особливо, якщо ви обоє з партнером залишилися на карантині. Це можуть бути різні кімнати або просто протилежні частини одного приміщення. Не обов’язково, щоб це було ваше улюблене місце у квартирі, головне – створити там правильну робочу атмосферу. Оберіть найтихішу чи найбільш комфортну зону, де є Wi-Fi та мобільний зв’язок. Важливо також проговорити з членами вашої сім’ї, коли ви плануєте провести важливі дзвінки чи відеоконференції, щоб не завадити один одному.

3. Працюйте позмінно.

Восьмигодинний робочий день – це справді не про працю з дому, особливо, якщо поруч залишилися діти, котрі повсякчас потребують уваги та часу. До того ж, будь хто працює більш продуктивно, якщо має чіткі часові рамки на виконання певного завдання. Щоби робочий час використати максимально ефективно, потрібно визначитися, у який період дня ви найбільш енергійні. Якщо вам легше трудитися вранці, присвятіть цей час робочим моментам, а дітей залиште на партнера – і навпаки.

4. Шукайте позитив.

Досить дивно говорити про приємні емоції, коли весь світ сколихнула пандемія, але хороший настрій і твереза оцінка ситуації допоможуть працювати більш ефективно. Подумайте про те, що ваша сім’я нині має унікальний шанс стати крутою командою. Також ви можете більше дізнатися про роботу рідних і близьких.

5. Прийміть своє занепокоєння.

Абсолютно нормально переживати і тривожитися у такий час, тому не потрібно себе за це картати чи намагатися ігнорувати стрес. Найкращим способом буде встановити певні рамки на споживання негативної інформації, а не гортати стрічку соціальних мереж, вишукуючи новини про коронавірус.

Будьте здорові!

Львівський обласний центр зайнятості