18.01.2016 | 12:01

Нещодавно у стінах Львівського міського центру зайнятості відбувся семінар на тему: «Навчання спеціалістів техніки ведення співбесіди з безробітними». Модерувала захід заступник начальника відділу профорієнтації Львівського ОЦЗ З. Плахотнюк. За допомогою мультимедійного проектора вона коротко розповіла присутнім про різні види спілкування, зокрема, вербального та невербального. Використовуючи презентаційні слайди, Зоряна Іванівна наочно проілюструвала, як постава, інтонація, міміка особи, її жести та тембр голосу відображає внутрішній стан і відчуття. До прикладу, усмішка не

завжди може означати приязнь, а часте потирання носа сваідчить, що співбесідник говорить неправду.

Як неодноразово було зазначено, одним з найважливіших кроків на початку інтерв’ю є встановлення зорового контакту. До слова, звертання до співрозмовника по-імені також відіграє неабияку роль у спілкуванні, а кілька підбадьорюючих фраз лише додадуть упевненості учаснику діалогу.

Під час цікавої лекції до особистих консультантів міського Будинку праці доєдналися слухачі Інституту перепідготовки кадрів ДСЗ у Києві. Таким чином, за допомогою відео-зв’язку, столична аудиторія мала унікальний шанс спостерігати за тим, що відбувалося у конфренц-залі.

«Заговори, щоб я тебе побачив», – навчав Сократ. Ці слова до нині залишаються актуальними, адже нерідко стиль бесіди може розповісти про особу значно більше, аніж вона сама. Кожен з нас неповторний, тому залежно від того, який тип особистості – агресивний, педантичний, чи демонстративний – сидить навпроти, необхідно обирати форму поведінки, аби скерувати мислення у правильне русло. З. Плахотнюк продемонструвала, якими методами можна заспокоїти збудженого безробітного та, що робити, коли поруч абсолютно байдужа до навколишнього світу людина. Фахівці ЛМЦЗ активно долучилися до дискусії, охоче ділилися враженнями, пропонували шляхи розв’язання тієї чи іншої проблеми.

Продовжила виступ Зоряни Іванівни, її колега – провідний фахівець з питань зайнятості відділу організації профнавчання ОЦЗ Наталія Вонітова, котра поділилася інформацією про вишкіл тимчасово непрацюючих у Львівському центрі профтехосвіти. Серед основних переваг установи – відсутність вступних іспитів, стислі терміни навчання, максимальна наближеність освітнього процесу до вимог суб’єктів господарювання, а найголовніше – високій рівень працевлаштування після закінчення курсів (понад 93%).

Останнім акордом зустрічі стала практична частина. Галина Неборець, провідний фахівець з питань зайнятості відділу організації сприяння працевлаштування обласного центру зайнятості, виконуючи роль клієнта ЦЗ, почергово підходила до кожного з особистих консультантів, моделюючи різні ситуації. Із завданням учасники заходу успішно справилися, адже опісля привітання, кількох запитань щодо причин звільнення з попереднього місця праці та короткої інформації про особу, вони майже безпомилково пропонували ту чи іншу послугу служби зайнятості.

Закінчився семінар подячними словами київських колег, котрі були у захопленні від формату заходу та компетентності фахівців Львівського МЦЗ.