Бармен (від англ. bar — бар, man — людина, тобто «людина за стійкою бара») — це працівник з оперативного обслуговування відвідувачів барів (ресторанів, нічних клубів) та розрахунку з ними.
Зміст роботи. Зустрічає гостей закладу відпочинку, знайомить їх з асортиментом і рецептурою напоїв, отримує замовлення, готує напої та закуски, сервірує їх, розраховується з відвідувачами.
Повинен знати й уміти. Знати асортимент слабоалкогольних та алкогольних напоїв, які користуються попитом, рецептуру та способи приготування коктейлів (напоїв); правила і температурний режим зберігання товарів; засоби та правила оформлення товару на прилавку. Крім того, знати основи психології. Уміти працювати з касовим апаратом і побутовою технікою, складати товарні звіти.
Професійно важливі особистісні якості. Емоційна врівноваженість, уміння встановлювати і підтримувати контакти з людьми, уважність, акуратність, артистизм.
Умови праці. У людних (шумних) приміщеннях, біля функціональних засобів для обслуговування клієнтів (міксерів, кавоварок, кухонних комбайнів), тому професія бармена належить до класу машинно-ручної праці в умовах побутового мікроклімату.
Кваліфікаційні вимоги. Вища освіта (молодший спеціаліст) або професійно-технічна освіта з присвоєнням кваліфікації «кваліфікований робітник» за професією бармена.
Затребуваність на ринку праці. Нижче середньої.
Рівень заробітної плати (у межах). 4000–8000 грн/міс.
Споріднені професії. Буфетник, готувач напоїв, офіціант.