Через об’єктивні причини у час війни у багатьох співвітчизників виникла потреба змінити не лише робоче місце, а й вид професійної діяльності. Це складні, але дуже важливі кроки. Влучно з цього приводу сказав Джон Морган: «Ідіть вперед аж до горизонту. Дійдете – відкриється новий».
Отож, уявімо ситуацію, що ваша мрія знайти нове місце праці здійснилася. І завтра – перший день роботи у новому колективі. Аби не розраховувати лише на везіння та силу харизми, а предметно підготуватися до такого важливого етапу, варто відповісти собі на чотири ключові запитання: «Де?», «У чому?», «Як?», «Для чого?».
«Де?». Мова про простір, в якому ви будете працювати. Якщо ми говоримо про віддалену роботу в режимі онлайн, то, безумовно, тут все простіше. Головне – не проспати та одягати більш-менш офіційний одяг перед зустріччю. Але, якщо ви працюєте в офісі, то буде добре ще раз проаналізувати сайт компанії та згадати всі деталі простору, які вдалося запримітити під час співбесіди. Дизайн інтер’єру, колірна гама офісу, корпоративний стиль. Згадайте все і зберіть побачене в загальну картинку простору, в який вам належить «вписатися».
На перших етапах адаптації в компанії дуже важливо вміти гнучко підлаштовуватися, приймати форму місцевості для того, аби «аборигени» не сприйняли вас як чужинця. Навіть якщо ви професіонал високого класу, на підсвідомому рівні люди зустрічають новачків за зовнішнім виглядом і дуже швидко та емоційно роблять перші, не завжди об’єктивні, висновки.
«У чому?». Відповідь на питання залежить від відповіді на попереднє. Буде правильним підготувати собі різні комплекти одягу заздалегідь. Це практично, бо ви не можете знати, як вас «закрутить», втягне робота на новому місці. І витрачати час на нервові пошуки вбрання вранці, або одягати перше, що попадеться під руку, не дуже розсудливо.
«Як?». Усі ми зростали у різних родинах, і наш спосіб мислення відрізняється. Тому не буде зайвим пройти психологічні тести для визначення своїх сильних і слабких сторін. Пізнавати себе приємно та корисно. Адже вам вирішувати, ким ви будете на новій роботі: скромним виконавцем, бізнес-вумен, рятівником, критиком, душею компанії, серйозним експертом, занудою-педантом чи гумористом. Продумайте свою лінію поведінки. Згадайте, як ви поводили себе раніше у складних ситуаціях і як будете діяти зараз. У чому ви були корисні, а чого уникали? Яку роль ви хочете освоїти на новому місці роботи? Як ви будете позиціонувати себе? Сам процес роздумів над такими питаннями стане чудовою підготовкою до зустрічі з невідомим майбутнім та новим оточенням.
«Для чого?». Перш, аніж зануритися в нову роботу, поставте собі завдання, з якими хочете попрацювати. Визначте свої професійні інтереси, які будуть для вас особистими сходинками розвитку у вашій сфері. Які ще нові рядки ви хотіли б, щоб через рік-два доповнили ваше резюме. Чим ви будете пишатися через роки? Що такого вам потрібно зробити, реалізувати, дослідити, щоб пізніше сказати собі: «Час минув не даремно. Я навчився, спробував, прожив…Тепер я на голову вищий, як було дотепер. Зараз я вартую дорожче на ринку і можу принести набагато більше користі». Отож, налаштовуємося на позитив і рухаємося вперед!
А на завершення теми – ще трішки корисної інформації, зокрема про принцип 90/10. Дослідив його американський письменник Стівен Кові, розмірковуючи про те, що лиш незначна частина подій нашого життя залежить від волі випадку, а в іншому ми самі вирішуємо, як пройде наш день. Детальніше про це у нашому аматорському відеоролику за посиланням https://bit.ly/3yqInko .