Щороку на карті Львова з’являється незвичайне поселення – Місто професій, у якому кожний маленький галичанин, отримавши паспорт, може спробувати сили у різних амплуа. Мета соціального профорієнтаційного проекту – подарувати хлопчикам і дівчаткам можливість на кілька годин стати справжніми фахівцями у тій чи іншій сфері діяльності.
У 2017 році майже 60 працедавців презентували підростаючому поколінню понад 150 різноманітних спеціальностей. Попервах навіть очі розбігалися, куди ж іти і до кого проситися на роботу? Та «архітектори» казкового населеного пункту все продумали до найменших дрібниць. Одразу після відвідин «паспортного столу» з документом, що посвідчує особу та власним підписом у ньому, маленькі шукачі роботи прямували до блакитного намету Державної служби зайнятості. Щоби знайти найкращий варіант працевлаштування, треба неодмінно знати свої вміння та нахили. Для цього фахівці відділу організації профорієнтації Львівського ОЦЗ проводили комп’ютерне тестування, допомагали визначити професійні уподобання, демонстрували профорієнтаційні відеоролики, пропонували взяти участь у конкурсі малюнка чи позмагатися з однолітками у вмінні відгадувати загадки. Навколо виїзної філії центру зайнятості було доволі людно, адже більшість жителів імпровізованого містечка саме звідси розпочинали незвичайну подорож у світ професій.
Видів ремесел, представлених на святі, годі й порахувати. Були тут пропозиції для окуліста (компанія «Люксоптика»), програміста (Академія ЛОГОС), офіціанта, пекаря та бармена (Львівське училище харчових технологій), ветеринара (ЛКП «Лев»), тележурналіста (медіа-відділ об’єднання «Самопоміч»), діджея, ведучого свят, міма (організація «Паті на хаті»), фітнес-тренера (спортивний клуб «FitCurves»), робототехніка (компанія «BOTEON») та ін.
Найдовша черга організувалася біля представників Державної служби України з надзвичайних ситуацій. Тут кожен охочий на кілька хвилин міг перевтілитися у пожежника або рятувальника, одягнути відповідну екіпіровку, спробувати загасити полум’я за допомогою спеціального шланга з водою чи просто сфотографуватися за столом із працівниками-надзвичайниками. Поряд офіцери Національної Гвардії України розповідали діткам наскільки важливою є їхня професія, охоче відповідали на запитання і навіть дозволяли робити світлини у темнозелених кашкетах. Неподалік держслужбовців розмістився такий собі міні-мотузковий шлях від «КВАДРОпарку», де будь-хто міг попрацювати інструктором з екстремальних видів спорту. Багацько юних краян зібралося біля поліцейського авто з червоно-синіми мигалками. Успішно здавши тест на знання правил дорожнього руху, кожний малюк виборював право сказати кілька слів у рацію та посигналити своїм товаришам.
Чимале захоплення та низку позитивних емоцій викликав Жовтий добродій, котрий навчав діток правильно переходити дорогу, аби самим не потрапити у біду та не натворити шкоди водіям. Розшукуючи турагента та менеджера з туризму, компанія «Корал Тревел» особливо творчим львів’янам пропонувала придумати власну країну та намалювати її прапор. А батьки найбільш креативних малят мали змогу виграти цінні подарунки і навіть подорож у теплі краї.
Дівчатка у будь якому віці залишаються прихильниками модного, прекрасного й естетичного. Саме тому десятки юних красунь звідусіль тісно оточили дитячу агенцію «Карамель», яка потребувала моделей, та салон краси «Vicar», що охоче приймав на роботу перукарів та візажистів. Під керівництвом наставників представниці прекрасної половини людства на очах у глядачів творили неймовірні зачіски, незвичні образи або позували на камери місцевих ЗМІ.
Не обійшлося на львівському святі без представника сміттєпереробного заводу, котрий детально розповів присутнім про те, яким чином необхідно сортувати побутові та інші відходи. Відрадно, що здебільшого маленькі слухачі безпомилково відповідали на абсолютно дорослі запитання і пропонувала свої, інколи зовсім не дитячі, шляхи вирішення нагальної проблеми.
Компанія «АВК» задекларувала вакансії для барісти та шоколатьє і, звичайно, не прогадала. Адже що може бути цікавішим для маленьких галичан, аніж можливість власними ручками виготовити найкращий смаколик, що зветься цукеркою. Не дивно, що аншлаг у червоному наметі шоколадної фабрики не припинявся упродовж усього заходу.
Добре попрацювавши, діти отримали своєрідну «зарплату», яка видавалася спеціальною грошовою одиницею і діяла лише на території Міста професій. На зароблені кошти у спеціальній крамниці можна було придбати солодощі та сувенірну продукцію. Загалом участь у заході взяли майже 30 тисяч львів’ян, третина з яких – діти.