оп

Резюме – це не автобіографія й не виписка з трудової книжки. Це –своєрідна анкета, з якої працедавець черпає стислу, позитивну й достовірну інформацію про кандидата на вільне робоче місце. Водночас воно слугує основою для запрошення на співбесіду. Мета документа – викликати цікавість у керівника чи працівника кадрової служби до особи, котра претендує на вакансію, а складається воно для кожного конкретного випадку окремо.

Основні вимоги до його написання:

  • викладайте інформацію лаконічно, конкретно, правдиво;
  • описуйте в резюме тільки позитивні якості;
  • вказуйте тільки ту інформацію, яку можете повністю підтвердити;
  • виправте орфографічні граматичні та друкарські помилки;
  • уникайте використання будь-яких абревіатур, професійних термінів;
  • зробіть резюме привабливим за формою та легким для сприйняття.

Види резюме:

Хронологічне – найпростіший і найбільш розповсюджений тип резюме. Після загальної інформації про шукача перераховується весь послужний перелік у зворотному хронологічному порядку (починаючи з останнього місця роботи): назва компанії, посада, обов’язки та результати роботи. Гарна можливість наочно продемонструвати власний досвід. Тому кандидатам з невеликим досвідом краще звернути увагу на інші типи резюме.

Функціональне – акцент робиться на головних перевагах шукача: навичках і професійних успіхах (інформація виноситься на початок резюме). Посади й точні дати вказувати необов’язково. Таке резюме більше підходить для працівників, які мають досвід у проектній діяльності, у консалтинговій сфері, у компаніях, цінуються конкретні навички та вміння.

Гібридне – поєднує і хронологію, і ключові навички, і досягнення шукача. У ньому професійні досягнення виносяться на початок і не прив’язані до конкретного місця роботи. На відміну від функціонального, у гібридному вказуються всі подробиці досвіду: посада, обов’язки, місяць і рік прийому на роботу та звільнення.

Таргетоване резюме керівника – продати себе як спеціаліста на конкретну вакансію, зазвичай, високого рівня. Нагадує хронологічний тип, але в таргетованому резюме не треба вказувати увесь досвід. Досить перерахувати посади з тими ж функціями, що передбачені у вакансії, на яку ви претендуєте. У такому резюме описуються тільки ті навички й досвід, які є релевантними саме для даної позиції.

Резюме тимчасового працівника – для тих, хто одночасно працював над багатьма проектами і з декількома компаніями. Якщо такий пошуковець викладе інформацію у хронологічному порядку, то у працедавця складеться враження, що перед ним несерйозна людина, котра постійно скаче з одного місця роботи на інше. У такому резюме на перше місце виносяться навички та вміння, а потім – виконані кандидатом проекти. Мета резюме конкретного працівника – підкреслити досягнуті результати.

До нестандартних видів резюме відноситься: відеорезюме, креативне  та графічне резюме.

Відеорезюме – короткий ролик-презентація, у якому претендент на певну посаду розповідає чому він хоче обійняти дану посаду або відповідає на типові питання, які можуть виникнути у працедавця.

Креативне – це резюме з нестандартним оформленням, у якому використані кольори, малюнки, фото тощо. Воно дає можливість працедавцеві не лише привернути увагу до незвичного оформлення, а й заочно ознайомитися з талантами та можливостями претендента. Зазвичай, такий спосіб самопрезентації використовують представники творчих професій: дизайнери, художники-оформлювачі тощо. 

Графічне – нестандартний вид резюме, в якому використовується інфографіка, тобто візуальне або наочне представлення інформації. Інфографіка використовується там, де потрібно уявити швидко й чітко складну інформацію (до інфографіки належить – діаграми, графіки, дорожні знаки, вказівники, географічні карти тощо). 

Памятайте, що складання резюме – важливий процес до якого треба підійти уважно і серйозно.

Певні правила подачі інформації в резюме

  1. Коли ми переглядаємо будь-який журнал, газету нам першочергово впадають у вічі цифри, графіки, те, що вміщене у рамку, коло, фото, зображення тощо. Таким чином у резюме необхідно використовувати: цифри, великі букви (наприклад - IBM), можна показати відсотки, додати інформацію про кількість працюючих працівників на підприємстві або, наприклад, у блоці кар’єра у функціоналі написати, що «керував 15 працівниками»; значок равлик «@», бажано вказати електронну адресу. 
  2. Підготуйте фото. Для світлини рекомендовано дотримуватися ділового стилю одягу.
  3.  Для випускника – ніколи не вказуйте, що у вас немає досвіду роботи!!! Під час навчання ви проходили практику. Вкажіть ваші досягнення, що у вас гарно виходило. Наприклад, під час написання дипломної роботи ви вигадали програмку для обрахунку чогось (для програмістів), вдосконалили існуючий механізм подачі інформації (для спеціалістів у сфері телекомунікацій) або знайшли спосіб обробки вхідної та вихідної документації (для справочинців) тощо.
  4. Знання мов. Рекомендовано вказувати рівень знання англійської мови, що відразу дає можливість підтвердити інформацію про володіння тією чи іншою мовою.
  5. Загальні рекомендації від хедхантерів до оформлення: візьміть для написання резюме більш щільний папір; надрукуйте резюме, наприклад, шрифтом Arial, інтервалом між рядками 1,5 пт.
  6. Рекомендовані обсяги резюме – не більш як 2 сторінки.

Рекомендації щодо складання відеорезюме

1. Тривалість відеоролика не повинна перевищувати трьох хвилин. Необхідно за цей період часу подати максимум корисної інформації та оперувати фактами. Відеорезюме не повинне бути звичайним читанням текстової версії з паперу. 

У кадрі намагайтеся виглядати природно. Це додасть упевненості до всього повідомленого вами. Зйомку необхідно проводити на значній відстані від будь-яких джерел шуму й за можливістю у діловому інтер’єрі, що нагадує офіс. Якщо такої змоги немає, то запишіть відеоролик на тлі стола та комп’ютера. Необхідно уникати сторонніх звуків (скрипіння, шарудіння).

2. Під час запису відеорезюме намагайтеся притримуватися такої послідовності.

  • Привітайтеся й представтеся (наприклад: «Доброго дня, мене звати Андрій Волошко»).
  • Повідомте, на яку вакансію ви претендуєте (наприклад: «Я претендую на вакансію інженера-технолога з розроблення та запровадження лікарських засобів»).

3. Відеорезюме, приклад того, що необхідно говорити.

  • Надайте інформацію про свою освіту (наприклад: «У 2010 році я закінчив Державний університет ьелекомунікацій за спеціальністю «Технік з телекомунікацій» за денною формою навчання. Під час навчання проходив стажування в Укртелекомі, здійснював моніторинг мережевого обладнання»).
  • Коротко представте свій досвід роботи (наприклад: «Я маю досвід роботи у hr-сфері понад два роки. Займався управлінням проекту www.khomich.info, складав статті за тематикою пошуку роботи та підбору персоналу, здійснював стратегічне планування перспективного розвитку проекту. Розробив систему підвищення мотивації та розвитку підвищення кваліфікації персоналу. Здійснював аналіз ринку праці»).
  • Повідомте про свої особистісні якості (наприклад: «Я легко знаходжу спільну мову з різними людьми, можу працювати в стресових умовах, з повагою ставлюся до колег і керівництва, у колективі ціную професіоналізм. Прагну самовдосконалення: вивчаю італійську, французьку мову»).
  • Подякуйте за приділений час (наприклад: «Дякую за час, приділений перегляду цього відеоролика. У разі потреби я можу приїхати до вас у будь-який зручний час на співбесіду й відповісти на питання, які вас цікавлять»).
  • Вкінці резюме обов’язково повідомте, як з Вами можна зв’язатися (наприклад: «Якщо моя кандидатура зацікавила вас, то ви зможете зі мною зв’язатися за телефоном 0662343456, або через електронну пошту: govorovs@gmail.com»).
  • Не забудьте попрощатися (наприклад: «До побачення»).

Успіхів Вам!

Відділ органзації профорієнтації Львівського ОЦЗ