оп

Приступивши до роботи, перші 10 хвилин людина адаптується до майбутнього заняття, налаштовується на робочий лад. Упродовж наступних 20 хвилин  продуктивність зростає, досягаючи оптимальних показників. І тільки після цього він виявляється в стані повної заглибленості в робочий процес, який ще називають – стан потоку. Таким чином, мозку потрібно 30 хвилин, щоб набрати обертів і почати ефективно працювати. Якщо ж вас надалі відвернуть від заняття, вам знову доведеться витратити півгодини, щоб повернути в продуктивний стан. І ще: очевидно, що можна зосереджуватися лише на одній справі. Інакше цілком можна заробити виснаження нервової системи і психічну перевтому і хронічну втому. Ні про яку ефективність праці у такому випадку говорити не доводиться. Що найбільше сприяє концентрації уваги ? Цікава справа. Якщо заняття викликає у вас азарт, займає всі думки, то і проблема з концентрацією уваги не виникне. На жаль, часто нам доводиться робити не те, що хочеться, а те, що треба. Як навчитися при цьому не витрачати час даремно, не відволікатися на дрібниці, а цілком зосередитися на роботі, – розповімо далі.

Підготовка робочого місця

Дуже важливо правильно організувати робоче місце. Це означає, що вам має бути зручно сидіти на своєму стільці за своїм столом. В офісах великих компаній прийнято створювати для працівників сприятливі умови для продуктивної праці. Робочі місця обладнуються зручною сучасною ергономічною меблями, з оптимальним освітленням і комфортною температурою повітря. У такій обстановці розумові процеси активізуються максимально швидко. Але якщо ви займаєтеся фрілансом, це не означає, що вашим робочим місцем повинен стати диван або крісло і журнальний столик. По-перше, за низьким столом у вас неодмінно заболить спина і шия, а по-друге, м’які меблі розташовує до психологічної релаксації, а не до напруженим інтелектуальним заняттям. Тому обов’язково приготуйте для себе стілець з жорстким сидінням та прямою спинкою і стіл оптимальних розмірів.

Освітлення робочого місця

Окрема тема – освітлення. Воно не повинно бути сліпучим, ні  блідим. Найчастіше верхнього світла не буває достатньо – потрібна хороша настільна лампа, встановлена з боку, протилежній руці, якою ви пишете. І якщо ви все зробите правильно, ваші очі не будуть швидко втомлюватися, а значить, вас не буде хилити до сну і ви зможете гранично довго зосереджуватися на справі.

Порядок на робочому місці

Ну і, звичайно, важливо дотримуватися на робочому столі порядок. Приберіть все зайве, що відволікає увагу або просто дратує. Перед вами повинні бути комп’ютер, телефон, блокнот, стопка паперу, необхідні документи, ручки, інші канцелярські приналежності – і нічого більше. У всякому разі, чашках і тарілках тут не місце, і запам’ятайте: жодних перекусів за роботою.

Швидко зосередитися і продуктивно працювати можна тільки в спокійній обстановці. Якщо ваші колеги по офісу не вважають за необхідне дотримувати тишу, а ви не хочете вступати з ними в конфлікт з цього приводу, надягайте навушники. Можливо, ваш захоплений роботою вигляд змусить їх замовкнути і зрештою спонукає на «трудові подвиги».

А вдома попросіть рідних не турбувати вас в певні години, коли ви займаєтеся справою, і не включати на повну гучність радіо або телевізор. Закрийте вікно, якщо звуки, що доносяться з вулиці, заважають вам.

Вартує інколи  відключити телефон. Раптовий дзвінок може збити з думки, а необхідність перейти на розмову – надовго вивести з продуктивного стану. Тому всі важливі дзвінки зробіть до початку роботи, після чого відключіть телефон.

Складіть план роботи

Чим докладніше він вийде, тим краще. Розпишіть по пунктах, що вам потрібно зробити. Варто також вказати, скільки часу ви відводите для виконання кожного з них. Подібне планування бажано тому, що воно дисциплінує, а значить, допомагає швидше зосередити всі думки на ділі.

Усвідомлюйте свою мету

Беручись за роботу, подумайте, навіщо ви це робите, що в підсумку ви отримаєте. Ніщо так не мотивує, як мета, яку ви поставили перед собою. Можливо, результатом виконаного завдання стане підвищення по службі, або хороший гонорар, або який-небудь інший бонус. У будь-якому випадку, передчуття успіху подесятеряє наші сили, підвищує ефективність, активізує інтелект і допомагає не відволікатися від головного.

Не відволікайтеся

Коли ми сідаємо за робочий стіл і вмикаємо комп’ютер, нас починають долати спокуси. Хочеться почитати новини, перевірити пошту, відповісти на листи, побродити по соціальним мережам. «Я тільки на п’ять хвилин», – заспокоюємо ми себе і застреваем в Інтернеті на годину. Щоб не піддаватися спокусі, візьміть собі за правило: спочатку робота. Втім, тут можливо і деяке послаблення: дозвольте собі відкрити пошту через годину плідної роботи – теж непоганий мотиватор.

Налаштуйтеся на роботу

Причому психологи радять робити це… з вечора, лежачи в ліжку. Так-так, подумайте, тільки недовго, про те, що вам належить зробити завтра, і постарайтеся при цьому відчути приємні емоції.

Зберігайте піднесений настрій. Гормони радості активізують інтелект, а значить, вам буде легше зосередитися і справа піде швидше.

Відпочивайте

Ну і, звичайно, час від часу влаштовуйте перерви. Дозвольте собі випити кави з шоколадом або чай з медом і горіхами (прекрасний стимулятор розумової діяльності), з’їсти фрукти. І походіть! Вийдіть на балкон подихати свіжим повітрям або зійдіть на вулицю, походіть. Словом, змініть зображення. В результаті вам буде легше повернутися до роботи і закінчити її.