Пандемія зумовила чимало викликів перед пошуковцями місця праці. Як залишитися конкурентоспроможним на ринку праці, що робити, аби в умовах жорсткої боротьби за вакансію вистояти та знайти заняття до душі? Пропонуємо вашій увазі кілька корисних підказок.

Перше, на що треба звернути увагу, це – резюме. Зазвичай, варто дотримуватися його звичної форми та структури, тобто зазначити персональні дані, кваліфікацію, досвід роботи та досягнення (назву компанії, сферу її діяльності, період роботи, назву посади, ключові обов’язки), навички (знання комп’ютерних програм, іноземних мов), освіту (основну та додаткові курси, участь у тренінгах, проєктах, програмах). Врахуйте, що велику популярність у період карантинних обмежень набуло відеорезюме, яке претенденти надсилають на e-mail працедавця. Представникам творчої сфери діяльності у презентаційному листі бажано використати нестандартні елементи: графіку, фото, малюнки тощо.

Якщо ваше резюме зацікавить потенційного працедавця, то ймовірно вас запросять на кваліфікаційне інтерв’ю. До нього також слід добре підготуватися. Передусім, дізнатися, чим займається фірма, бути готовим дати відповіді на каверзні чи незручні запитання, які ставлять рекрутери, уміло представити свої переваги перед іншими конкурентами. Водночас слід розказати про себе, назвати сильні сторони, окреслити досягнення, повідомити, чим вас приваблює ця компанія і що ви про неї знаєте.

Під час співбесіди також варто з’ясувати, як компанія мотивує співробітників, у котрих висока продуктивність праці, чому не шукає претендентів на вакансію серед членів колективу, які перед вами відкриваються перспективи кар’єрного росту, чи можна сподіватися на збільшення зарплати у разі ефективної роботи тощо.

Якщо ви прагне знайти роботу, то, на думку експертів, вам необхідно ретельно вивчити професійні сфери та галузі економіки, де, зважаючи на карантин, продовжується набір працівників. А це – заклади роздрібної торгівлі, транспортні та логістичні компанії, виробники продуктів харчування та сільськогосподарської продукції, ІТ-компанії, провайдери зв’язку, фінансові установи та ін.

До слова, у період пандемії багато працедавців готові працевлаштувати осіб без досвіду роботи. Тому кандидати-початківці або ті, хто змушений змінити професію, можуть обирати варіанти працевлаштування. Наприклад, розглянути можливість трудитися продавцями, тобто займатися реалізацією техніки, косметики та парфумерії, продуктів харчування, працевлаштуватися операторами call-центру, спеціалістами служби підтримки клієнтів в IT-компанії за умови володіння однією з іноземних мов, комірниками або менеджерами складу, вантажниками тощо.

За сьогочасних умов, аби бути в тренді, треба постійно підвищувати рівень знань і компетенцій, сфокусуватися на вивченні інновацій в професійній сфері, іноземних мов, фінансової та цифрової грамотності.

І ще одна рекомендація: подбайте про подушку безпеки, завжди думайте про запасні варіанти, навіть якщо зараз ваша ситуація стабільна.

За матеріалами інтернет-видань