Конкуренція серед виробників швейних виробів вимагає постійного моніторингу та своєчасного реагування на зміни цінового та товарного ринків. Аби бути на плаву та зменшити фінансові ризики в умовах воєнного стану, треба визначити оптимальні масштаби швейного цеху, розмір власного капіталу, необхідне обладнання, врахувати результати маркетингового дослідження, цільову групу споживачів продукції та перспективи розвитку. Саме так зробила одна з переможниць урядової програми «Власна справа» проєкту «єРобота» Катерина Борісова.
Ще у 2015 році вона разом з чоловіком відкрила невелике швейне виробництво. «З початком повномасштабного вторгнення від нас пішов основний замовник, – розповідає Катерина. – Ми починали практично з нуля, адже в нас взагалі не було клієнтів. Взялися шити військову амуніцію за свій кошт і віддавати безоплатно на передову, щоб підтримати працівників і не закрити підприємство. Перші місяці доходів взагалі не було. Інколи ми просто відпускали швачок додому, бо не було що шити. Фактично рік ми трималися як могли, витратили всі свої заощадження і почали потроху шукати клієнтів».
Системні замовлення почали надходити у листопаді 2023 року. Тоді підприємство стало знову набирати обертів, але обігових коштів не вистачало на покриття поточних витрат: оренди, податків, зарплати. Тож Катерина наважилася заснувати власний бренд Familin, щоб врівноважити несистемні клієнтські замовлення та забезпечити цех безперебійною роботою. А ще підприємниця звернулася за допомогою до проєкту «єРобота», взяла участь у програмі «Власна справа» й отримала мікрогрант. Додаткові грошові вливання дозволити модернізувати основні засоби, придбати сучасне обладнання, облаштувати приміщення, встановити стелажі та столи для закрійників, запустити рекламну та маркетингову кампанію щодо продажу брендової постільної білизни, а також створити умови для роботи нових найманих швачок.
«Для власного бренду Familin ми шиємо постільну білизну, вона є нетиповою, це новий товар на ринку сьогодні. Фішка в тому, що ми розробили ковдру, яку не потрібно заправляти в підковдру. Це ніби три в одному: ковдра, покривало та підковдра. Нею можна накриватися під час сну, зверху вона декоративно-приваблива натуральна, щоб не потрібно було додатково ліжко застеляти окремим покривалом, а всередині є тонкий, але досить теплий утеплювач. Ковдра поміщається в пральну машинку, її можна повноцінно прати й вона завжди буде свіжою», – додає К. Борісова.
Жінка каже, що на такий крок її спонукали діти, їх у неї троє. Зазвичай малеча не любить застеляти ліжко, їй все скуйовджується, ковдра скручується, діти дратуються. Пошиття нового виду ковдри вирішує цю проблему, тому нова розробка цікава для батьків.
Сьогодні робота швейного виробництва виходить на новий рівень, в орендованому цеху виготовляються піджаки, сорочки, куртки, сукні. Фірма обслуговує двох гуртових замовників на військове спорядження, тісно співпрацює з БФ «Захист майбутнього» та виношує нові плани для розбудови бізнесу.
Більше про грантову допомогу та аспекти участі у програмі «Власна справа» можна дізнатися за покликанням або у підрозділах Львівського обласного центру зайнятості .