Життєвий успіх значною мірою залежить від вдалого професійного вибору та самореалізації особи у сфері праці. Формула такого успіху: школа – професія – робота.
Підростаюче покоління до свідомого вибору фаху готують ще з учнівської парти шляхом проведення профорієнтаційної роботи. Якщо учні молодшої школи лише пізнають світ професій і здебільшого мріють стати космонавтами та моделями, старшокласники серйозно починають замислюватися над тим, який вид трудової діяльності обрати, то більшість завтрашніх випускників добре усвідомлює, що від того, яку професію вони оберуть сьогодні, залежить їхній майбутній соціальний статус, затребуваність у суспільстві, рівень матеріального добробуту.
У початковій школі педагоги розвивають професійні орієнтири школярів, у 5-8 класі до цієї роботи долучаються фахівці служби зайнятості для надання допомоги у професійному самовизначенню, а в 9 класі – для визначення особистісної готовності учнів до вибору професії. Тому можна з упевненістю стверджувати, що в коріння мрії про професійну діяльність усе ж проростає у школі.
У межах організації профорієнтаційної роботи спеціалісти Сколівської РФ ЛОЦЗ проводять різноманітні масові профорієнтаційні заходи. Для прикладу, упродовж 10 місяців 2018 року відділ активної підтримки безробітних організував 20 профорієнтаційних уроків для 415 учнів, 17 інтерактивних заходів для молоді, 2 акції «Випускник», 5 виїзних профорієнтаційних заходів для молоді. Загалом профорієнтаційними послугами, у т. ч. 632 інформаційними та 234 профконсультаційними, охоплено 866 учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
Вибір професії – це одне з головних життєвих рішень у юному віці, важливий вектор життєвого шляху, що накладає відбиток на долю та щастя особи. Правильний крок розкриває шляхи до самовдосконалення, забезпечує всебічний розвиток особистості, сприяє здійсненню заповітних планів.
В умовах швидкого економічного і соціального прогресу світ професій дуже динамічний, спостерігається масова «перекваліфікація», рік у рік виникає багато нових спеціальностей, натомість частина старих зникає. За таких реалій у профорієнтаційній роботі необхідно враховувати тенденції розвитку суспільства. Час вимагає від педагогів та профорієнтаторів умілого формування в учнів почуття відповідальності за власне майбутнє, чітке осмислення ситуацій, явищ, фактів, інформації для прийняття рішення щодо успішного вибору фаху. Зі шкільної лави треба навчити дитину використовувати здобуті знання у житті, у роботі, виховати потребу вчитися впродовж життя.
Фахівці відділу активної підтримки безробітних Сколівської РФ ЛОЦЗ приділяють велику увагу веденню якісної профорієнтаційної роботи, бо молодь – наше майбутнє, якій доведеться розбудовувати державу, сприяти її розквіту та інтеграції у європейську спільноту.
Лідія Дидів, начальник відділу активної підтримки безробітних Сколівської районної філії Львівського ОЦЗ