29.03.2019 | 10:46

Дрібненький дощ, що рясно сипався на землю, не зупинив сотень львів’ян, котрі поспішали до Львівського міського центру зайнятості на зустріч з працедавцями транспортної сфери. Адже, як було анонсовано, три підприємства, що ведуть діяльність у галузі пасажирських перевезень, заявили організаторам Ярмарку вакансій, що проходив під гаслом «Оновлений пасажирський транспорт шукає нових працівників», 700 вільних робочих місць і вакантних посад. Відповідно обрати місце праці було з чого, а ще – поспілкуватися з працівниками кадрових служб, з’ясувати умови праці, пропонований заробіток, залишити резюме тощо.

Столик, за яким розмістилися представники ЛКП «Львівелектротранс», з усіх боків обступили мужчини різного віку. Начальник відділу кадрів підприємства Тетяна Зелик зосереджено і уважно веде діалог з кожним претендентом, пояснює вимоги до кандидатів, складові заробітної плати, озвучує назви професій, за якими шукає персонал, занотовує у записник контакти декого із співрозмовників. «Із міською службою зайнятості ми давно тісно взаємодіємо, – ділиться думками Тетяна Миколаївна. – Неукомплектованих вакансій багато. Найбільше шукаємо водіїв трамвая і водіїв тролейбуса, маємо навчальний комбінат, де можна здобути цей фах. Також потрібні електрогазозварники, електромонтери, малярі, муляри, монтери колії, слюсарі-ремонтники, інспектори (контролери), сантехніки, слюсарі з механоскладальних робіт. Пропонуємо офіційне працевлаштування, навчання, а головне – ринкову заробітну плату. Тих, хто добре працює, заохочуємо преміями. Початківці у нас менше шести-семи тисяч не отримують, а середня зарплата на підприємстві – понад десять тисяч гривень».

Майже 300 нових працівників готове прийняти у свою команду Львівське комунальне автотранспортне підприємство № 1. Представник АТП Наталія Пітула активно пропонує роботу кожному, хто цікавиться вакансіями. Фірма готова працевлаштувати слюсарів від 3 до 5 розряду, рихтувальників кузовів, електриків, операторів мийної установки, диспетчерів, а також касирів-контролерів. «Головна наша проблема – брак водіїв автотранспортних засобів, – зізнається пані Наталя, показуючи на аркуші паперу цифру 250. – Щодо зарплати, то в середньому вона становить 10-12 тисяч гривень. Звісно, оклад у кожного працівника різний, а загальний розмір винагороди, як і будь-де, залежить від розряду, якості та результатів роботи».

Найбільша локація на Ярмарку вакансій – у представників регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Українська залізниця». На столику кожного із рекрутерів 10 відокремлених структурних підрозділів – перелік вакансій. А потребує підприємство-монополіст сфери залізничних перевезень монтерів колії, провідників пасажирських вагонів, електромонтерів, машиністів, токарів, мийників-прибиральників, регулювальників швидкості руху, складачів поїздів, чергових по залізничній станції, чергових по переїзду, оглядачів-ремонтників вагонів та ін. Виконувач обов’язків начальника служби кадрової та соціальної політики регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Українська залізниця» Андрій Кирда стверджує, що велике підприємство завжди мало багато вакансій, адже плинність кадрів – природній процес: хтось йде на пенсію, хтось звільняється, хтось переїжджає. «У нас своя специфіка роботи: до складу залізниці входить і колійне господарство, і локомотивне, і ремонтні майстерні, тому спектр вакансій різний. Хоча на ярмарку здебільшого представлені варіанти працевлаштування для робітників, але охоче поспілкуємося і з юрисконсультами, бухгалтерами, менеджерами з персоналу, а у разі потреби запросимо їх на роботу, у тому числі й в головне управління. Ми нікому не відмовляємо».

За його словами, залізниця пропонує потенційним працівникам один із найкращих соціальних пакетів, що обумовлено колективним договором. До уваги членів колективу – відомчі будинки відпочинку, заклади охорони здоров’я, медичне страхування коштом працедавця. Прийом на роботу здійснюється тільки на легальній основі, тому співробітникам гарантована відпустка, оплата листків тимчасової непрацездатності, є можливість успішно побудувати кар’єру, навчатися та підвищувати свій професійний рівень, у тому числі отримати скерування на вишкіл у вузи.

Серед відвідувачів заходу – не тільки безробітні чи особи, котрі прагнуть змінити місце праці. До Львівського МЦЗ завітало чимало завтрашніх випускників профільних навчальних закладів, зокрема Львівського вищого професійного училища транспортних технологій і сервісу Національного транспортного університету, Вищого професійного училища № 20 м. Львова, ДНЗ «Львівський професійний ліцей залізничного транспорту», Львівського автомобільно-дорожного коледжу НУ «Львівська політехніка». Їхня мета – зорієнтуватися у ситуації на ринку праці, набути досвіду ведення кваліфікаційного інтерв’ю з представниками фірм і компаній, вияснити, на яку зарплату можуть розраховувати після навчання, а також залишити працедавцям резюме.

Не оминула того дня Львівський МЦЗ і шкільна молодь. Задля популяризації робітничих професій залізничного спрямування посадовці центру зайнятості презентували старшокласникам роботу Львівської дитячої залізниці. Вихованці ліцею № 2, СЗШ № 36 та СЗШ № 46 з величезною увагою слухали історію виникнення та основні аспекти діяльності установи, а також інформацію про навчання та відпочинок учасників гуртка дитячої залізниці.

Загалом на Ярмарку вакансій підприємств транспортної сфери пропонували роботу за 50 професіями та спеціальностями, з якими ознайомилася тисяча відвідувачів заходу. За результатами перемовин працедавці досягли попередньої згоди про працевлаштування 30 осіб, а також сформували якісну базу резюме.

 

 

Ольга Нагірняк,

начальник відділу інформаційної роботи Львівського ОЦЗ