31.03.2023 | 11:44

Для успіху будь-якої справи, у тому числі й у сфері підприємництва, передусім треба добре обдумати ідею, почерпнути всі необхідні знання, а також проявити неабияку наполегливість і кмітливість. Щоби запущений бізнес приносив стабільні доходи, недостатньо обрати вид діяльності, придумати продукт, визначити його ціну, вивчити конкуренцію. Важливо підготувати підґрунтя, врахувати чимало інших, не менш важливих, аспектів, аби збільшити шанси на успіх, тим паче, якщо ви – підприємець-початківець. 

Сподіваємося, що наші поради допоможуть вам залишатися на плаву у бурхливому світі бізнесу.

Якщо у вас визріла ідея працювати на себе, скористайтеся консультаціями спеціалістів, котрі розкажуть з чого починати, як написати бізнес-план, що в ньому передбачити, які розрахунки зробити. Таку допомогу можна отримати у підрозділах Львівського обласного центру зайнятості (контакти – https://bit.ly/3YTp7Gb). Не нехтуйте порадами юристів, вони підкажуть, як уникнути помилок на початковій стадії самостійного господарювання, до того ж профілактична підтримка може бути найкращим засобом для закріплення знань у сфері юриспуденції у майбутньому. До слова, зараз реалізовується програма «єРобота», у рамках якої охочі відкрити або розширити бізнес можуть отримати мікрогрант у розмірі до 250 тис. грн. Усе про програму - https://bit.ly/3JPgf09.

Перед тис, як стартувати у бізнес, вивчіть реальний стан справ у тій галузі, яку обрали. Проведіть невеличне опитування фокус-груп, щоб визначити, чи будуть користуватися пропоновані вами товари або послуги попитом у населення. Такий моніторинг не потребує великих затрат, натомість дозволить глибше пізнати у суть справи, сформувати думку про потенційного клієнта, а відтак зекономити кошти на подальші експерименти.

Заздалегідь продумайте план розвитку бізнесу. Тобто ще під час запуску власної справи треба передбачити ймовірний прибуток упродовж перших двох-трьох років діяльності. Для цього слід на основі прогнозів продажів, коливання цін, ринкових ризиків розглянути кращий та гірший сценарій ведення власної справи, а також передбачити запасний варіант. Маючи обґрунтовані аргументи, вам не складно буде переконати партнерів у тому, що з вами працювати безпечно.

Перед тим, як започаткувати власну справу, поспілкуйтеся з іншими приватними підприємцями. Серед знайомих варто мати справжніх менторів, професіоналів, котрі давно у бізнесі й охоче поділяться секретами, застережуть від помилок і підводних каменів. Дієві поради, наставництво та комунікація допоможуть вам уникнути на перших порах труднощів і необдуманих рішень. 

Грамотно обміркуйте фінансову частину ведення бізнесу. Слід врахувати, що у період становлення підприємництва зазвичай видатки перевищують прибутки. Бувалі бізнесмени рекомендують мати річний запас коштів на операційні витрати в банку перед відкриттям проєкту. Тобто треба дотримуватися складеного бізнес-плану та стратегії розвитку з першого дня самостійного господарювання. 

Буде не зайвим знайти доброго бухгалтера або доручити бухгалтерський облік аутсорсинговій компанії. Знаючий професіонал швидко наведе лад у ваших документах, допоможе дотримуватися законодавчої та податкової бази, тому витрачені на бухгалтерські послуги кошти не будуть змарновані. В іншому випадку вам знадобиться чимало часу, аби осягнути всі тонкощі фінансових розрахунків. Ви повинні чітко знати всі податки і збори, передбачені законодавством, а також бути дуже організованим щодо їхньої сплати. Полічіть, скільки коштів будете витрачати на своєчасну сплату податкових платежів, бо їхня затримка може дуже швидко перерости в пеню, а це – нові витрати.

Не економте кошти на створення вебсторінки. Іноді підприємці-початківці не достатньо оцінюють значення інтернет-ресурсу, запускаючи на старті простенький сайт. А з часом доводиться здійснювати масивний і виснажливий перехід на іншу платформу. Якщо починати робити все правильно від початку, то успіху можна досягти значно швидше.

Продумайте стратегію виходу з бізнесу. Важливо, щоб ви, окрім знань, віри та наполегливості, мали план у разі невдачі. Незалежно від того, чи спрацює головна бізнес-ідея, ви повинні бути впевнені, що зможете продати бізнес і не втратити при цьому весь вкладений капітал. Знаючи, що є не дуже болісний варіант виходу, вам буде простіше продовжувати йти вперед повним ходом.

Запитайте себе «чому?». Здавалося б просте питання, проте неминуче настане час, коли справи підуть не так, як хотілося, надія на поліпшення дедалі зменшуватиметься, і вам буде необхідно нагадати собі, чому ви в цьому бізнесі. Для підприємця розвиток і зростання є процесами, які ніколи повністю не закінчуються. Тому дуже важливо сформулювати місію. Такий підхід дозволить постійно зберігати фокус уваги на меті проєкту, а також пам’ятати про особисті очікування від бізнесу.