03.02.2022 | 12:41

Важливість і необхідність резюме розуміє кожний, хто шукає роботу навіть упродовж дуже короткого часу. Адже, щоб потрапити на аудієнцію в велику або й не дуже компанію, необхідно пройти жорсткий конкурс і стати тим, з ким кадрова служба захоче поспілкуватися. Давайте визначимо кроки для написання досконалого та сучасного резюме, щоб стати ідеальним кандидатом на будь-яку посаду.

Резюме – не письмовий перелік вашого професійного досвіду, освіти, наукових досягнень, повноважень. Це той перший документ, з яким ознайомиться працівник відділу кадрів під час розгляду заявки.

Витратити час на розробку точного, красивого, ефективного резюме дійсно справа потрібна, яку треба зробити навіть перш, ніж визначитися з майбутньою сферою зайнятості. Пропонуємо схему написання цього важливого документа, завдяки якому знайти роботу буде простіше.

Спершу усвідомте, що резюме – це спосіб самореклами. Буквально на одній сторінці вам треба описати все, що зацікавить працедавця або кадровика, розкриє всі ваші навички для посади, доведе необхідність саме вашої кандидатури. І, щоб потрапити «в яблучко», вам допоможе супровідний лист, надісланий як додаток до резюме. У чому різниця між цими двома документами? Супровідний лист включає в себе додаткову інформацію про ваші навички в тій чи іншій сфері. Резюме ж є коротким, часто маркованим документом. Тут не потрібно розгорнуто описувати риси характеру, різні досягнення, а необхідно стисло окреслити унікальні навички, які стануть ідеальним активом для конкретної роботи.

Щоб резюме було ефективним, кваліфікаційні можливості треба описати так, аби підштовхнути працедавця до організації зустрічі та співбесіди з вами. Врахуйте, що зазвичай працівники відділу кадрів витрачають усього лише 7 секунд для перегляду заявки і переходу до наступної. Тому проявіть креатив: можна вказати мету, яка підштовхнула вас відправити резюме саме в цю фірму, стисло зазначити, чому саме ця компанія вас зацікавила і акцентувати увагу на тому, що можете запропонувати їй ви.

Також не забувайте, що ви рекламуєте себе. Тобто знайдіть такі фрази, які підтвердять вашу унікальність і необхідність саме вашої кандидатури на цю посаду. Але додаються ці аспекти тільки після того, як буде викладена вся фактична інформація. Перш ніж почати складати резюме, слід взяти блокнот, ручку або відкрити будь-який текстовий документ на комп'ютері та описати історію своєї роботи від початку до цього моменту. Є особи, котрим не цікаво працювати на одному місці тривалий час, і вони частенько змінюють сферу зайнятості. Ось їм необхідно зосередитися на найпомітніших досягненнях, що відповідають профілю обраної посади.

Щоби упорядкувати досвід роботи, треба скласти список. Незалежно від того, в яку компанію ви хочете надіслати резюме, головне, на що звертатимуть увагу в відділі кадрів, – це ваш досвід роботи. Він повинен бути викладений в хронологічному порядку, починаючи з останнього місця працевлаштування. Сюди можна вписати інформацію про нагороди, волонтерську чи громадську діяльність, практику, сертифікати, отримані на різних курсах. До слова, вказуйте не тільки назви компаній, де ви раніше працювали, але й їхнє місцезнаходження, дати роботи, основні обов’язки.

Описуючи досвід роботи, не забувайте вказувати, чого саме ви досягли на тій чи іншій посаді. Це важливіше від вашого минулого фунціоналу. Спробуйте перерахувати кількісні досягнення і дати номер телефону роботодавця, який зможе все це підтвердити. Такий «трюк» допоможе виокремити вас з-посеред багатьох претендентів.

Є кілька основних типів ефективного резюме. Тому, перш ніж почати описувати досвід роботи, визначіть, який стиль викладу найкраще вам використати. Це може вплинути на систематизацію та перелік ваших досягнень, отриманої освіти, кваліфікації.

Загалом є такі способи складання резюме: хронологічний (він – найбільш поширений, оскільки в ньому просто перераховується досвід роботи в зворотному порядку: починаючи від першого працедавця і закінчуючи останнім), функціональний (така подача фокусує увагу на здібностях і навичках претендента), змішаний ( у цьому випадку можна комбінувати як навички, так і досвід).

Щоби визначити, який тип резюме вам підійде, треба усвідомити, що саме ви хочете донести майбутньому керівнику. Мета кожного резюме – привернути увагу працедавця до сильних сторін і навичок кандидата. Тому ви просто зобов'язані виокремити свої кращі якості і зробити на них наголос. Наприклад, якщо була перерва в робочому стажі, краще не акцентувати на цьому увагу й обрати функціональне резюме.

Якщо ви визначилися з типом, можете починати писати резюме. Для цього у вас на листочку (або в текстовому документі) вже систематизований досвід роботи. Відповідно до обраного вами різновиду резюме, перегляньте шаблони та відповідно до них опишіть власний досвід роботи, адаптовуючи інформацію до посади, на яку претендуєте.

Закінчивши систематизацію всіх пунктів та написавши резюме, вам потрібно відформатувати його. Існують професійні стандарти, наприклад, постійний інтервал, рівномірний розподіл полів. Звісно, краще дотримуватися налаштувань документа за замовчуванням. Але можете зменшити поля і міжрядковий інтервал для того, щоб помістити на одній сторінці більше інформації.

Традиційна подача передбачає білу сторінку, чорний текст без виділень, шрифт, що добре читається. Але нині таким резюме вже нікого не здивуєш, навпаки, воно можна видатися одноманітним і неунікальним. Оригінально оформлене резюме на тлі інших буде виглядати набагато вигідніше.

Навіть у тому випадку, коли ви плануєте відправляти копії тільки у цифровому вигляді, роздрукуйте документ. Це допоможе переконатися у тому, що весь текст вмістився на одній сторінці, легко читається як в електронному, так і в друкованому вигляді. Щоб уникнути проблем з форматуванням, відправляйте готове резюме в форматі PDF. Також зараз дуже популярним є онлайн-резюме. Такий документ публікується у вигляді веб-сторінки і доступний для перегляду просто в браузері.

Після того, як прочитаєте готовий текст, вам може видатися, що в ньому все ідеально. Але під час наступного читання ви стовідсотково помітите певні помилки. Щоби переконатися в грамотності, можна попросити подивитися ваше резюме кількох друзів чи знайомих, а потім відправити  його на розгляд.

Насправді, написати документ, який приверне увагу менеджера по найму, доволі складно. Щоб вас запросили на співбесіду, доведеться витратити немало часу. Але, повірте, це того вартує.

За матеріалами інтернет - видань