24.07.2020 | 12:45

Переваги роботи за вільним графіком здаються очевидними, особливо тим, хто працює в офісі. Багатьох вводять в оману рекламні картинки, що зображують фрілансера з ноутбуком у гамаку біля океану, у затишній кав’ярні чи у веселому коворкінгу. Проте не все так безхмарно і просто. Як зазначають експерти, щоби вийти на бажаний рівень доходів, фрілансеру доводиться набирати відразу багато проєктів, звідси стрес, малорухливий стиль життя, робота допізна і майже без перерв, неправильне харчування тощо.

Щоби впоратися з великим обсягом роботи, навчитися дотримуватися дедлайнів, знаходити час для особистого життя та саморозвитку, фрілансерам необхідно здобути базові знання тайм-менеджменту. Також можна скористатися простими порадами фахівців Городоцької районної філії Львівського ОЦЗ:

1. Складіть графік. Найголовніше у роботі фрілансера – стежити за кінцевим терміном виконання замовлення. Проте, якщо ви задіяні відразу в кількох проєктах, цього недостатньо. Для досягнення успіху потрібно встановити дедлайн для кожного етапу окремо. Завдяки цьому ви зможете працювати системно, без ривків і поступово виконувати всі завдання.

2. Розставляйте пріоритети. Особи, що трудяться над кількома проєктами, зазвичай перескакують з одного на другий, відволікаються і витрачають чимало часу. Найкращий варіант – завершити одну програму до того, як переходити до наступної. Якщо у проєкті задіяні інші співробітники, спершу виконуйте завдання, що потребують спілкування і подальшого узгодження: інтерв’ю, дискусії, мозкові штурми, спільне планування тощо. Це важлива деталь, бо під час особистого спілкування ви можете отримати додаткову цінну інформацію, яка у подальшому допоможе рухатися до мети.

3. Будьте організовані. Дуже легко розгубитися, одночасно працюючи над декількома різними завданнями. Якщо ви зберігатимете файли з кожного проєкту у відповідній папці (як фізичній, так і комп’ютерній), то збережете час і нерви, які багато хто витрачає марно. Створіть систему найменування файлів і папок, а паперові копії документів відзначайте стікерами.

4. Розпочинайте роботу якомога раніше. Побажання стосується і часу доби, і старту реалізації проєкту – не варто відкладати на останній момент. Ви ніколи не передбачите, які несподівані ускладнення можуть виникнути, тому краще залишати запас часу. Ще один плюс: ви можете обмірковувати проєкт у фоновому режимі, поки займаєтеся домашніми справами.

5. Сортуйте завдання за типом. Наприклад, написання декількох листів чи проведення низки телефонних перемовин із замовниками, складання запитань до серії інтерв’ю плануйте у найменш продуктивний час доби, а от програмування чи створення текстів, дизайну – у найпродуктивніші години.

6. Концентруйте увагу. Коли ви нарешті розібралися з усіма оргпитаннями і почали працювати, намагайтеся максимально зосередитися на предметі, щоб результат можна було з гордістю додати до свого портфоліо. Якщо під час роботи над одним проєктом вас раптом осінила геніальна ідея, запишіть її у блокноті чи на стікері та поверніться до неї пізніше.

Городоцька районна філія  Львівського обласного центру зайнятості