16.02.2022 | 09:42

Свіже місце роботи, нова команда та, відповідно, інші правила й завдання. Як новачку ненав’язливо і грамотно доєднатися до працівників підприємства чи установи, стати «своїм», завоювати авторитет та побудувати кар’єру? Пропонуємо ознайомитися з порадами та рекомендаціями, які неодмінно стануть у нагоді, адже вони перевірені часом і досвідом.

Отож, зазвичай, після ознайомлення нового члена команди з правилами внутрішнього розпорядку компанії, керівник відділу представляє його колективу. Проте дехто не проводить інструктаж, тоді ви вимушені знайомитися зі співробітниками самостійно. Розповідаючи про себе, не ідеалізуйте власну персону, але й не будьте надто скромними. Першочергове завдання (під час неформального спілкування також) – багато слухати, спостерігати і… мовчати. Таку тактику радять обрати психологи. Завдання номер два – запитуйте. Проте цікавтеся щиро і не надокучливо, уважно вислухайте всі відповіді колег. Важливе, на вашу думку, занотуйте, зіставте, перевірте та, звісно, застосуйте на практиці. Наступне: не порівнюйте нові умови праці та правила з тими, що були на попередній роботі, як-то кажуть: «Не лізь зі своїм статутом до чужого монастиря».

Загалом намагайтеся вибудувати зі співробітниками довгострокові дружні стосунки та зберігайте позицію дипломата. Адже правильне знайомство з персоналом допомагає плавно й безстресово адаптуватися до нового середовища. Ще один важливий пункт: участь у неформальному житті колективу та його громадських справах.

Як свідчить статистика, якщо перший день на новому місці праці завершився вдало і наступного ранку ви з посмішкою та великими планами поспішаєте на роботу, налаштуйтеся на піврічний період адаптації. Отож, що саме включає цей процес?

Важливим аспектом щодо займаної вами посади має бути ретельне вивчення функціональних обов’язків. Також ви повинні знати внутрішні правила поведінки, запам’ятати імена всіх колег у відділі, цікавитися досвідом інших, їхнім ставленням до компанії. Висновки зробите згодом… Варто розробити план дій, а також започаткувати ефективні ділові стосунки з усіма, з ким пов’язана робота. У безпосереднього керівника з’ясуйте, що саме від вас очікують, чи можна звернутися і до кого за порадою, які додаткові знання потрібно вам опанувати, що криється за системою звітності тощо. На етапі адаптації не приймайте швидкі рішення, уточнюйте завдання, не соромтеся запитувати, звертайтеся до більш обізнаних колег за допомогою, просіть додатковий час на виконання доручення, звісно, якщо він вам потрібний.

Варто з’ясувати й ситуацію щодо дотримання у колективі субординації. Чим точніше ви знатимете, з ким і навіщо спілкуєтеся, тим більше шансів зробити комунікацію коректною та ефективною. Йдеться не лише про ділові стосунки з керівництвом чи власниками компанії, а й про відносини з колегами, що обіймають ідентичні посади, чи з підлеглими.

І насамкінець запам’ятайте: найсмішніше бажання – усім сподобатися. Будьте собою у будь-якому товаристві та ситуації. Якщо ви не залишили нову роботу через 2-3 місяці (статистика свідчить, що багато хто звільняється саме у цей період), запам’ятали сформовані правила гри (офіційні та неофіційні), говорите, не задумуючись, «ми», а не «вони», тоді ви гармонійно «влилися» у команду.

 Львівський обласний центр зайнятості