28.09.2022 | 09:39

Зазвичай, перше знайомство працедавця із претендентом на ту чи іншу посаду розпочинається із вивчення його резюме. Із цього презентаційного листа (по суті – візитної картки пошуковця роботи) потенційний керівник хоче довідатися, чи спроможний кандидат виконувати визначені фірмою завдання, чи достатньо для цього у нього знань і умінь, ви зуміє працювати в команді тощо. Що більше потрібної інформації претендент зазначить у резюме, тим більше у нього буде шансів вигідно виокремитися серед інших кандидатів і переконати майбутнього працедавця запросити його на зустріч. Тож як написати таке резюме, аби фортуна посміхнулася?

Передусім, стисло опишіть, хто ви і що вмієте. Це треба зробити так, щоб виникло бажання з вами познайомитися віч-на-віч. Звісно, потрібно вказати, яку роботу шукаєте і чим хочете займатися. Зверніть увагу на те, чи відповідають ваші побажання посаді, на яку претендуєте.

Зазначте не лише те, де і скільки працювали, а й і які завдання виконували на кожній посаді. Особливо доцільно вказати свої обов’язки та навички, що відповідають опису вакансії, на яку претендуєте. Якщо впишете лише роки, без місяців, виникнуть додаткові запитання, чим у цей час ви займалися. Перерва у трудовій діяльності – це нормальна практика і цього не слід приховувати. Можливо, у цей час кандидат пізнавав світ, волонтерив чи доглядав дітей. Такі причини адекватно сприймаються і навіть викликають повагу.

Інформація про участь у проєктах є дуже цінною. Приміром, якщо у вас є досвід роботи у сфері інформаційних технологій, треба сказати, які інструменти та програми ви використовували. Не зайвим буде поділитися й напрацюваннями. Якщо ви керували складним проєктом і досягли результатів, що перевищили всі очікування, то це свідчить про ваші вміння, знання та здорові амбіції.

Не зайвим буде перелічити інструменти, які ви дійсно можете використовувати на практиці (але не ті, про які «знаєте»). Рівень знань вказувати не обов’язково, його перевірять на співбесіді. Для прикладу, ви претендуєте на посаду графічного дизайнера і зазначаєте програми та інструменти, якими володієте на високому рівні. Але ж усе це ви можете продемонструвати у резюме, зробивши його завдяки цим інструментам оригінальним й не схожим на інші.

Знання іноземних мов – важлива перевага під час працевлаштування. Чимало компаній створюють міжнародні проєкти, працюють з іноземними партнерами. Тому в резюме слід зазначити мови та рівень, на якому ви ними володієте. Однак свої знання доведеться підтвердити на співбесіді. 

Освіта – це класика, але не всі вказують у резюме саме те, що потрібно працедавцю. Йому не цікаво, яку середню школу закінчив кандидат. Але інформація про додаткові курси, засвоєні програми буде свідчити, що особа розвивається, підвищує компетенцію, цікавиться новинками і т. д.  

Із досвіду відомо, що інтереси претендента – це «родзинка», завдяки якій на співбесіді створюється невимушена атмосфера. Ваше хобі говорить про те, наскільки цікаво ви проводите дозвілля. Однак, не слід перевіряти інтереси майбутнього керівника і вносити їх у резюме, ви ж не хочете, щоб вас спіймали на брехні.

І ще одне: перевірте відомості про себе в інтернет-просторі, передивіться профілі у соціальних мережах, перегляньте відеорезюме, якщо воно розміщене у всемережжі. Зчаста потенційні працедавці перед тим, як зустрітися з претендентом, вивчають на згаданих ресурсах інформацію про нього. Тож критично оцініть своє представництво, адже на шальках терезів – питання вашого працевлаштування!

На завершення пропонуємо переглянути короткі відеоролики з порадами щодо написання резюме за посиланнями: https://bit.ly/3LuDiME, https://bit.ly/3BwHQxJ, https://bit.ly/3ScId7c , https://bit.ly/3dvXstq . Консультації з цього питання надаються за тел.: (032) 233-04-34, (032) 233-53-34.