Днями у Львівському центрі професійно-технічної освіти державної служби зайнятості уперше за історію створення навчальної установи у онлайн-режимі відбувся іспит, який склали майбутні підприємці з числа безробітних.

Опановувати аспекти ведення бізнесової діяльності група слухачів із 29 осіб розпочала ще з 16 березня, що у часі співпало з оголошенням в Україні карантину. Керівництво Львівського ЦПТО прийняло логічне рішення: вишкіл буде проводитися дистанційно із використанням сучасних засобів комунікації. Звісно, це був виклик як для викладачів, так і студентів, уперше застосовувалася нова форма донесення відомостей з основ започаткування власної справи, перевірки засвоєних знань, надання різних роз’яснень, порад, консультацій.

Як засвідчив досвід, проблеми у навчальному процесі не виникали, викладачі на платформі «Classroom» подавали потрібну інформацію, яка в подальшому із кожним слухачем обговорювалася індивідуально. Відповідно майбутні підприємці мали змогу з’ясувати окремі нюанси написання бізнес-плану, складання фінансових розрахунків, формування маркетингової стратегії тощо.

Відповідно до графіку навчання завершилося ще 27 березня, однак постало нова проблема: яким чином в умовах пандемії організувати перевірку здобутих знань? Світло на неї пролило роз’яснення Міністерства освіти і науки України та відповідні рекомендації щодо складання іспитів у дистанційній формі за умови, що слухачі пройшли повний курс навчання.

Завдяки використанню програми «Viber» екзаменаційна комісія мала змогу в онлайн-режимі поспілкуватися з кожним випускником курсів «Досягнення успіху у підприємницькій діяльності через розвиток самомотивації», ознайомитися із їхніми бізнес-планами, переглянути якісно підготовлені презентаційні матеріали, уточнити деталі щодо перспектив розвитку бізнесу, формування клієнтської бази тощо.

Цікаво, що сфери діяльності спудеї з числа безробітних обрали різноманітні. Це і організація надання послуг з монтажу систем пожежної сигналізації, ведення нагляду за будівництвом, виробництво рукавів високого тиску, організація кейтерінгу, вирощування сільськогосподарських культур, зокрема пшениці та ячменю, надання юридичних послуг, відкриття центру дошкільної освіти, бюро перекладів «Всезнайко» та ін.

Іспит засвідчив, що слухачі дуже ретельно та серйозно працювали над бізнесовими проєктами, врахували у них ринкові реалії, конкуренцію, цінову політику, ймовірні ризики тощо. Отож нема сумнівів, що після завершення карантину із таким же завзяттям вони візьмуться за організацію власної справи та застосують отримані знання під час самостійного господарювання.

Наталія Кінь, заступник начальника відділу організації профнавчання Львівського ОЦЗ